Wanneer u een website heeft bezocht, krijgt u uit het niets ineens meldingen van deze webwinkel. Dit lijkt op spam, maar waarom doen bedrijven dit? Dit gebeurt vaak bij het gebruiken van remarketing. Dit is een strategie waarbij er advertenties worden gestuurd naar eerdere bezoekers van uw pagina, om deze bezoekers alsnog te laten converteren.

2% van de bezoekers converteert op het eerste bezoek van een website. De andere 98% converteert dus nog niet. Hier zijn diverse middelen voor te gebruiken om dit alsnog te laten doen. Met remarketing confronteert u de klant nog eens met iets wat zij/haar eerder bekeken heeft, door middel van een advertentie. De potentiële klant krijgt een advertentie van iets wat hij/zij eerder bezocht heeft, waarna gehoopt wordt op uiteindelijke conversie.

Wat kan remarketing betekenen voor uw onderneming?

Remarketing is een online marketingmethode die de verkoop van uw producten stimuleert. Door middel van cookies krijgen eerdere bezoekers van uw website een melding van datgene wat zij bezocht hebben op uw website. Deze methode gebruikt men om bezoekers wederom naar uw website te halen, om tot meer conversies over te gaan.

Wanneer u dit als bedrijf toepast, zult u zien dat er eerdere bezoekers op uw website landen. Het doel is om deze bezoekers te triggeren om alsnog tot aankoop over te gaan. U zult zien dat u met een investering heel veel uit de campagnes kunt halen. Uiteindelijk draait het om conversie, waarmee remarketing u heel goed kunt helpen.

Tools voor remarketing

Er zijn diverse tools die u kunt gebruiken om remarketing toe te passen. Door middel van een tool kunt u een moment kiezen wanneer een advertentie uw potentiële klant benaderd. Dit kan zijn één dag na het bezoek, of op dagen wanneer de klant hier eerst over na heeft kunnen denken. Het doel is om de klant te verleiden, om tot conversie over te laten gaan.

GMU biedt u de mogelijkheid om op de juiste momenten te adverteren bij uw potentiële klant. Door middel van Google Remarketing List for Search Ads biedt GMU op maat gemaakte advertenties aan bij uw potentiële klant.

Remarketing advertenties worden getoond aan de potentiële klant, die al eens op uw website is geweest. Het is ideaal voor uw bedrijf om op maat gemaakte advertenties te sturen naar deze potentiële klanten.

Een Google-Remarketing-List-for-Search-Ads advertentie

De tekst in een RLSA-advertentie is specifiek geschreven voor de potentiële klant. Deze potentiële klant heeft al eens een bezoek genomen aan uw website. Deze doelgroep benaderd u met een persoonlijke tekst op het moment dat zij zoeken naar uw product. Door de persoonlijke benadering voelen klanten een persoonlijke band met uw bedrijf. De potentiële klant voelt zich geneigd om te kopen en zal uiteindelijk overgaan tot conversie.