Een eigen bedrijf beginnen is een leuk, spannend en leerzaam avontuur. Om jouw product of dienst aan de man te brengen helpt het om een mooie en duidelijke website te hebben, waar jouw potentiële klanten jou op kunnen vinden en tot aankoop over kunnen gaan. Dat laatste stukje, het stimuleren van websitebezoekers tot het doen van aankopen, daar loopt het nog wel eens mis. In dit artikel geven we je 3 tips om meer conversie te realiseren op jouw site.

1. Hanteer een vlotte, eenvoudige navigatie en een overzichtelijke conversietrechter

Wanneer iemand op jouw website komt en op jouw pagina terecht komt, moet hij echt kunnen begrijpen hoe hij kan komen waarheen hij wil gaan. Als dat moeilijk is, ga je ze verliezen. Ze moeten dus weten waar ze naartoe moeten gaan en moeten vervolgens dat conversietrechterproces bedenken. Ze komen binnen op mijn homepage, dan gaan ze naar deze pagina, dan gaan ze naar die pagina. Denk goed over die ervaring na, zodat jouw website helemaal sterk wordt. Het is een duidelijk pad naar conversie. Als je een duidelijk pad naar conversie hebt, krijg je een hogere conversieratio. Om de websitebezoeker een handje op weg te helpen, kun je hem of haar begeleiden met behulp van een professionele live chat service.

2. Websites met hoge conversiepercentages scheppen ook veel vertrouwen

Mensen zullen niet converteren als ze je niet vertrouwen, dus zorg ervoor dat je vertrouwensbadges hebt, markeer enkele van je onderscheidingen, misschien enkele prestaties die je hebt behaald, misschien hoeveel jaar je hebt gewerkt, wat is jouw ervaring ongeveer is. En toon ook enkele van jouw beoordelingen. Door ze de recensies op jouw site te laten zien, voorkom je dat ze het gevoel krijgen dat ze jouw site moeten verlaten om elders beoordelingen te vinden. Door dergelijke zaken op jouw site weer te geven, geef je ze dus het vertrouwen dat ze nodig hebben om te converteren.

3. Test en controleer jouw website op mobiele apparaten

Zoveel ondernemers raken verstrikt in hun werk en kijken naar hun site op de desktop. Het ziet er geweldig uit, maar ze zien het niet echt op de mobiele telefoon. Controleer het op de mobiele telefoon, controleer het op meerdere apparaten, zorg ervoor dat het goed laadt en er goed uitziet. Zorg ervoor dat jouw oproep tot belangrijke handelingen zich boven de vouw bevindt, wat betekent dat wanneer iemand jouw startpagina laadt, deze niet naar beneden hoeft te scrollen om die informatie te zien. Het zou er meteen moeten zijn. Als dit niet het geval is, verlies je veel van de conversies.